Doft av gammalt kött..

"Det luktar som att en kontakt har smält." "Det luktar precis som bärnda kablar.." "Är det oljan de spillt ut som luktar?" "Oj, jag trodde det var nå gammalt kött som luktade.." "Eldar ni?"
     Ja vi fick minsann alla möjliga tips på vad det var som luktade inne på Konsum idag under eftermiddagen. Jag reagerade efter fyra någon gång då jag var ut på lagret för att låsa soprummet och bryggan. Jag möttes av en stark doft av ja, brända kablar eller dylikt och blev först rädd att det var jag som glömt stänga av värmeelemntet ute i fikarummet under lucnhen. Som tur var befarade jag helt fel och fick även med mig Linus på spaning.. Vi hittade inget som verkade brinna men kunde inte heller släppa det eftersom lukten blev allt starkare. Efter ett tag började det till och med lukta ute i butiken så jag fick ringa Marie som i sin tur skulle ringa Bosse och be honom komma ned.
     Bosse kunde inte heller förstå vad det var som luktade så eftersom man känner en Brandman ringde jag upp honom för att få numret upp till brandstationen. (Kändes lite överdrivet att ringa 112 då de faktiskt inte verkade brinna någonstans.) Brandmännen kom förbi på typ tio minuter och var hos oss i närmare en timma, men de kunde inte hitta något.. Eventuellt att något av de slockade lysrören var boven i dramat, men de visste inte säkert. Så det hela slutade med att vi stängde ned butiken klockan sex som vanligt och att Securitas ska fara förbi och titta tills tället ett par gånger under natten för att försökra sig om att de inte tagit eld nagonstans..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0