Sunny Beach

Under en veckas tid har det pressats i sol, hoppats i vågor, strosats bland bazarer, ätits friterats och suttits på toa.. Vi har minsann haft kanonväder med kalasvärme och massvis med sol. Bara ett par dagar drog det moln fram på himlen, men de var ganska skönt med växlandet så man slapp solsting. Vi var bara ned till standen och havet vid två tillfällen eftersom det var så bekvämt att bara gå ned till hotellpoolen och slippa all klistrig sand..  Men de är klart att bada i det varma havsvattnet är något speciellt.. Lina blev som ett litet barn i vågorna.. Hon som brukar bada mnst var helst plötsligt den som skulle vara i mest.
     Käket i bulgarien är väl som det är.. Klart man kan få en hel del schyssta köttbitar med pommes, men det är sämre med sås. Ketchup och majonäs står det på vartenda bord. Däremot rekommenderar jag vrkligen att man går och äter något wokad på någon av ortens kinarestauranger eller att man väljer något mexikanskt. På så vis får man lite smak på maten och man kan normalt hitta något som känns lite fräschare än oljiga strips.. Annars finns ju allitd dinken och KFC för den som vill äta som hemma.. 
     Det blev inte spcielt mycket shoppat för egen del men simpan köpte ett flertal t-shirtar så han fyndade rejält. Det blev förstås lite alkohol i resväskan oxå.. Det är ju svårt att låta bli då en flaska vodka landar runt femtiolappen.
     Sen har det varit kul att lära känns Johan lite bättre, vi har ju inte umgåtts så himla mycket på hemmaplan. En väldigt bra kille som är himla förtjust i att dricka öl. Jag tror även jag lärde mig ett och annat om min egen grabb.. <3!!
Tack för en fin vecka sällskapet!!
 


Kommentarer
Postat av: Lina

Tack själv älskade syster..=)

2009-08-26 @ 17:18:07
URL: http://zincriosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0