Dåligt uppdaterat igen..

I fredags minns jag inte ritkigt vad jag gjorde. Så det var antaligen inget speciellt som hände. Laga och äta kinagryta med päronen är typ de enda jag minns. försökte även se Transformers men jag var så trött att ögonlocken föll ned hur mycket jag än stretade emot. blev väckt av simpan klocka två då han klagade på högljudda gäster hemma hos sig.
     I lördags var Simon hit eftersom mamma och pappa bjöd på grillat. Entrecôte, fläskkött till pappa, och ugnsgrillade grönsaker. Vi passade också på att testa två nya såser som jag fick äran att blanda till. däribland en gjord på anansglaze och créme fraich som var god, men inget slår ju bean till köttbiten! Till efterrätt blev det köpt kladdkaka med vispad grädde/vaniljvisp samt en förlust i kubb mot morsan och farsan. Pinsamt hur man kan förlora två av tre mot föräldrarna.
lite senare dök även sysyter och johan upp så då spelade vi BrainStorm, och på nåt jävla vis lyckades stofilerna ta hem segern än en gång!
     Under söndagen åkte vi ut till Simon föräldrar på käk. Blev grillat även där, samt en fruktsallad med grädde till efterrätt. hon är snäll svärmor som inskaffar laktosfri grädde för en annan ens skull.. Vill man ha det här hemma får man minsann handla själv. Oftast i alla fall! Är  rätt skum smak på just grädde som är utan laktos, men till fruksalladen tyckte jag det blev rätt schysst iaf. Efter käket drog vi på Hemköp för tt köpa lite gotta till Transformers - Revange of the Fallen . Tyckte den var riktigt hyfsad. Inte som första filmen, men bra ändå!


Kommentarer
Postat av: Simpan

Är övertygad om att BM har tjuvtränat kubb!

2009-07-15 @ 17:08:59
Postat av: Johanna

Jadu Simon.. Varför tror du hon var så snabb med att hålla med om att kubbspel var en himla bra idé..?

2009-07-21 @ 00:12:17
URL: http://pinny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0