Sommarvärme

Idag är man minsann ledig igen. Ställde återigen alarmet på 10:00 för att förhoppningvis vakna upp til sol. Det gjorde jag även om det längre bort på himlan var tjockt med moln. Jag hann vara ute i uppåt en timma innan molnen började lägga sig framför solen.. Vilket i för sig inte gjorde så mycket för jag vara nära att avlida ute i värmen. En sån här dag skall man ju ha nära till vatten för att kunna hålla sig i solen. Stackars Simpan som jobbar ute..  
     Har kikat lite på utlandsresor de senaste dagarna.  Syrran vill inte åka till Turkiet så Bulgarien eller Kroatien kommer vi nog att landa i under mitten av Augusti om allt går enligt planerna. Kvittar egentligen för mig vart vi åker. Huvudsaken det blir lite sol, bad, värme och semester!
     Nu väntar jag bara på att pappa skall bli klar i duschen så ska vi ta oss ned på stan för at thandla lite käk. Vi skall göra en het tacogratäng i värmen, då resten av stans invånare troligtvis äter kräm. (Det borde heta att "det säljer som kräm i värmen" istället!)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det där med kräm-ätandet har jag missat. Är det verkligen så att folk äter kräm till som mat? :-/

2009-07-05 @ 21:27:24
URL: http://byllas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0