Brännbollsyra med kanonväder

Så har Ålidhem än en gång överlevt den årliga Brännbollsyran, men faktum är att de såg lite mörkt ut ett tag.
Under fredagen var jag och Simpan iväg en sväng till Danny och Emlan för att få lite trevligt sällskap. Nicke och Mutte var gästade paret, helgen till ära och i församlingen ingick även lite annat smått och gott folk. 
      Eftersom det redan då vi gick hemifrån var tjockt med folk på Peddan kändes det som en bra idé att ta med sig resten av gänget och återvända till mina och Simons hemtrakter senare under kvällen. Det var folk precis överallt och själv var jag upp i lägenheten och hämtade en filt som vi satt på resten av kvällen. Även Simons kursare Nicke och Micke dök upp, samt två tjejkompisar till Micke som  var ritkigt schyssta!  Norrlänningarna ligger på plus hos mig kan jag lova! 
      På lördagen såg det rent ut sagt förj*vligt ut på gräsplätten utanför vårt vardagsrumsfönster. Flaskor, burkar, vinboxar och plastpåsar precis överallt. Vi bestämde oss för att grilla i det fina vädret tillsammans med de andra hemma hos Stattins. Under lördagen dök även Sofen och Ludde upp som under fredagen varit på bal hemma i Kramfors. Maten bestod av grillad fläskfilé och svamp samt en sallad på avokado, fetaost med mera. Mums!
     Vi blev kvar hos paret fram till elva då folket bestämde sig för att dra ned på stan. Jag kände inte för att hänga på då jag ändå inte hade något legg med mig..  Jag gick hem och somnade framför tv:n istället. Vaknade av att ´Simon ramlade in nån gång runt fyra. 
     Söndagen erbjöd kanonväder, upp emot 30 grader.. De var en himla tur att det fläktade ute på gräsmattan! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0