Försäljning i kylan

Idag anlände jag och älsk till Kramfors.. Vägen dit var lite halvskakig med tanke på att en av busschaufförerna vi åkte med var på väg ned i diket åtminstone två gånger. Jag hämtades upp mamsen på busstationen sen bar det av mot Solvägen där det skulle grillas. Syrran och Johan kom förbi, men Simon valde att äta hemma på Lönnvägen.. Mamma lagade till och med en laktisfri potatisgratäng med getmese. Grymt gott vill jag lova.
     Efter käket drog jag ned på IP för att sälja landslagströjor inför matchen som visades på storbild i tennishallen. Det var riktigt j'vla kallt ute, men som tur är har man världens snällaste till karl. Simpan offrade sin jacka för en stund. Jag tror vi sålde sex eller sju tröjor samt tre kepsar på våra 90 minuter..  Trist det med tanke på att de var ritkigt bra pris på grejerna. En landslagströja för en hunka är ju inte fy skam. Typiskt också att en annan en alltid, och då menar jag alltid, ska ha sista tiden då de skall säljas och så vidare. Jag får minsann alltid göra längre tid än vad som sagt eftersom jag måste hjälpa till att plocka undan, räkna kassan med era. Drygt! Då vi var klara var jag så frusen att jag inte pallade att sitta kvar i hallen med de andra. Kände behovet av att krypa ned under en varm filt och se matchen hemma istället. Trist med förlust för landslaget ikväll.. Men något som var ännu värre var väl att alla på IP började klaga på Källströms straff.. Jaja, de är som de är de där!
     Nu får vi se om jag får hem någon söt pojk ikväll eller om han hittar någon annastans att sova..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0