Händelserik dag

Idag bar det neröver med Bylund och Åsa.. De kom och hämtade upp mig och en jävla massa packning vid 13-tiden. Bylund skulle hämta upp nån telefon i Övik och eftersom de var lite ont om tid for jag och Åsa ned själva till Max för att beställa mat i väntan på Fredde. På vägen in på parkeringen börjar en bil backa rakt emot oss.. Tror killen som körde måste ha snackat i telefon för han reagerade inte ens när Åsa började tuta åt honom. Som tur var blev det ingen riktig krock utan bara en liten puff som ressulterade i en krossad baklykta för puckot som inte såg sig för.  
     Väl hemma tog jag mig en liten power nap sen blev det till att skynda sig iväg ned till IP. Vi mötte Hägglunds idag på hemma plan.. Lite överskattade tycker jag nog att de var. Fast 23-0 i målskillnad i matcher är ju inte direkt fy skam det heller. Hur som helst gick taktiken ut på att få dem att skjuta utifrån och spela på kanterna, det vill säga, att vi skulle hålla mitten, och sedan satsa på kontringar. Något som funkade ritkigt bra i första vilket  gav resultatet 0-0. I andra däremot tappade vi på mitten och de stod snart 1-0. Tråkigt nog får de även ett mål som gjordes från offside. (Linjedomaren flaggade, men huvuddomaren lyckades få henne att plocka ned flaggen igen.) Efter matchen fick vi veta att det varit domarkontrollanter där och att de sagt att huvuddomaren tagit fel beslut, och att de inte alls var något mål. Vi hängde lite extra med huvudena efter den situationen och Hägglunds kunde avsluta matchen med ett tredje mål.
      Ikväll har jag grattat mamma på morsdagen i efterskott, och jag hade även turen att få en rejäl bit tårta som blivit över i söndags.. Eller rättare sagt bad jag morsan om att se till så de blev en bit över! Men nu får de snart vara läggdags. Jag ska ta bussen upp till grabben tidigt imorgon. Redan 6:30..  Saknar söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0