skön vinst

Jag fick sällskap inatt. De var lite småtrångt, men de är lätt värt de!  En liten kul notis är att jag bad Simon se till så han inte sölat på bordet eller morsans nya bänkskivor efter att han fyllekäkat skrov inatt. Han trodde det var lugnt och kröp till kojs. Det första mamma säger till mig då jag kliver upp imorse är: "Vad åt Simon inatt då? jag hittade pommesfrites på golvet.." Så man får väl säga att han gjorde det han skuklle, men inte just något mer.
     Idag har jag varit iväg på DollarStore med mamma och mormor för att kika på någon hylla jag eventuellt tänkt köpa hem till lägenheten I Umeå. Det är seriöst så tomt i rummen där uppe att det ekar i dem då man pratar. Det slutade dock med att det var morsan som köpte sig en hylla. Sen blev det en sväng in på konsum för att handla till maten. Vi hade bokat kyckling vi köpte en påse Paneng Red Curry Spice Mix, från Santa Maria samt en kokosmjölk. Bara att strimla och steka kycklingen, sedan hälla på pulver och mjölk och låta puttra i ca 3min. Lättlagat och otroligt gott om man gillar kokos och det som är lite starkt!


     
Sen bar det av mot Härnösand och fotbollsmatch, damer div III. Väl på plats får vi veta att Härnösand inte alls är svarta utan har blåt ställ.. så Jag kommer på den genialiska idéen att vi lånar deras svarta tröjor. Detta eftersom Härnösand själva vägrar att spela i dem. Vi vann matchen med 1-6 vilket kändes extra bra med tanke på att vi faktiskt spelade i hemmalagets egna tröjor. Vi passade på att ta ett lagfoto till hemsidan efter matchen..  I Härnösands tröjor förstås. Även en av mina goda ideér. Thomas Outela kan förresten gott få ett plus i kanten idag. Han var den enda av de tre domarna som gjorde en bra match!
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0