Uppdatering

Under torsdagen tog jag, mamma och pappa en sväng till Sundsvall för att köpa lite bildelar och en ny gräsklippare. Jag var väl inte allt för aktiv i just din shoppingen utan sysselsatte mig på Birsta istället. Blev lite handlat på BikBok; någon tröja och linne, samt en kofta på Sisters. Skulle egentligen träffa Simon under kvällen men det blev en Sörburgare på Inez och nötter från Coop istället.
     I fredags var det dags för sommarens första arbetsdag. Skulle jobba till fyra, men eftersom varken Marcus elelr Marie tagit ut några soms kule stänga var jag tvungen att stanna kvar en kvart för att låsa..  Lite taskig början på Midsommarafton. Edström drog ut till nora med resten Teknikgrabbarna + bihang medans jag kom hem för att sätta igång med maten. Mamma och pappa hade bjudit över Hanssons och Syster bjöd visst in sig själv och pojkvännen på 3-rätters. Matjessillcocktail med potatis och inlagd saltgurka till förrätt. Oxfilé med pressad potatis och "Sweet Surprise sås" till huvudrätt. ( Såsen innehöll bland annat champinjoner, oliver och syltad ingefära)  Till efterrätt serverades det smördegsflarn med jordgubb och mandelsmassa, toppat med en klickgrädde och pistagenötter.  Bilder på maten finns att se på systers blogg för den som kan tänkas vara intresserad. Efter middagen spelade vi kubb, och ännu senare Skissa och gissa. Vi körde "killarna mot tejjerna" och herrarna vann endast en gång av tre möjliga i kubb samt blev utklassade i teckning!
     På lördagen var det dags för jobb igen, men under kvällen blev det film med sötisen. vi såg Pride and Glory med Norton och Farrel men jag var nog alldeles för trött för att hänga med i svängarna och tyckte därför inte filmen var speciellt bra.. Blev  inget mer än så eftersom ajg ahr jobbat även idag.. Låste klockan 18:00 och var hemma en halvtimma senare för käk.  Har precis beställt ett par nya converse eftersom sulan snart inte sitter fast på själva skon längre i dem jag vandrar runt i just nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0