Utnötta fotsulor

Idag har jag promenerat sjukt mycket..  Först gick jag till Universitet för att tillsammans med resten av min grupp förbereda torsdagens redovisning, som jag för övrigt inte ens skall delta på.  Mina kursare tyckte att de var onödigt att jag hjälpte dem så jag bestämde mig för att ta en tripp ned till stan, till fots förstås!  Väl nere inleddes en ca fyra timmar lång jakt på något fint, snyggt eller åtminstone användbart.  Allt jag fann var lite smink från Viva La Diva. Vid 15:30 började jag sakta traska hemåt. Fick dock göra ett snabbstopp inne på Ålidhem för att shoppa lite grönsaker till middagen. Blev en kycklingsallad med fetaostcrème. Riktigt gott!
      Eftersom jag ska hem en sväng imorgon för att lira match igen tänkte jag att de var lika bra att få handling av morsdagspresent bortgjort redan idag. Planen var att köpa en wokpanna nere på Maxi, så de blev till att snöra på sig skorna igen. Väl nere på Maxi upptäcker jag trist nog att de inte finns några wokpannor kvar. Suck! Handlade lite frusen mango till en paj och gick sen hem för att se film med grabben. 
      Jag ångrar att jag inte haft någon stegräknare på mig idag för det hade varit intressant att se hur många steg jag egentligen tagit. Jag har riktigt ont under hälarna och stora blåsor.. Jag antar att jag måste köpa mig ett par nya dojor för de är knappt någon sula kvar på mina nedslitna Converse.  Simon tipsade om ett par promenadskor från ECCO, och då saknas ju bara gångstavarna så blir de PRO nästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0