Dessa diskussioner..

Idag hade vi vårt fjärde seminarium på Kursen jag läser nu. Tidigare har vi haft två timmar långa Seminarier, men idag hade de lagt på en timma till. Vi skulle i grupp ( 6 personer) Diskutera en fråga utifrån ett antal texter vi läst tidigare. för att göra detta fick vi 1½ timma.. Vi var klar på en halv. Vi skulle sedan göra om diskussionen i tvärgrupper och fick lika långa tid. Åter igen.. klar på 30 minuter. Allt vi gör på den här kursen känns som slöseri med tid.  På fredag ska vi ha redovisning. Vi är tydligen fem grupper inom var grupp som skall hålla i en redovisning + diskussion i sammanlagt max 25 minuter. Enligt schemat skall vi börja kl 9:00 och gå tll 15:00.. 5x 30 min är om jag inte räknar fel; 2½ timme..  vlket bör innebära att vi kommer vara klara innan lunch?! Så jag undrar vad lärarna har tänkt egentligen.. om de alls gjort det?

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det är helt enkelt för att de måste ha ett visst antal undervisningstimmar :-)

2009-11-28 @ 00:02:47
URL: http://byllas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0