Glögg & pepparkakor

Idag har Simon och jag gjort en liten visit på stan. Sötklanten hade ju glömt sitt kort på bardisken då han var ut i lördags så vi var ner idag för att hämta upp det igen. vi passade dessutom på att handla lite käk på Hemköp. Jag fick både isgklass och alkoholfri glögg.. Har suttit och smuttat på glöggen den senaste timman nu och knaprat på pepparkakor. Julmat och knäck för all del, men inget slår glöggen!! Man får passa sig så man inte blir risig i kistan.  och på tal om de tror jag de var en kvinna som hade gjort på sig nere på Maxi.. Hon verkade inte riktigt 100 heller i och med att hon helt oberörd stod jag käkade på en chokladbit medans hennes sällskap betalde för varorna.
Simon har agerat kock idag. Han lagar inte mat speciellt ofta men försöker han blir de oftast ritkigt bra!! Idag serverade han korvstroganoff med ris vilket satt fint! Tror nästan jag ska lämna över lit mer av matlagningen till karln framöver :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0