Helgen som var..

Först och främst: Tack Simpan var att du tog dig tid att skriva när din sambo inte hade energi.. Sött av dig att inte ge upp heller trots alla motgångar! Helgen som var spenderades hemma i Kramfors. Under fredagen blev det som vanligt då man kommer hem en storhandling med föräldrarna. Det vankades nämligen "finmiddag" hemma hos Borgstöms. I vanlig ordning så tog shoppingen längre tid än planerat och vi var tvugna att ändra tid för middagen! I ärlighetens namn tror jag aldrig vi käkat den tid som först varit sagt hemma hos mamma & pappa.. Det blev i alla fall Fläskfilé med rökt skinka, sallad och pressad potatis och till efterrätt serverades det vit choklasmousse med passionsfrukt och hallonsylt med smak av lime. Riktigt smaskigt.
     Under lördagen var det sedan dags för Derbymiddagen Simon bjudit med mig till. vi samlades först hemma hos Ante Stattin som verkligen hade jättefint hos sig. Han och frugan?! hade minsann ordnat för gäster: Fördrink, snittar, dipp och chips och så vidare. Sedan bar det av till folkets Park. Kvällen inleddes även där med en fördrink och därpå prisutdelning. Under prisutdelningen var jag iväg på en liten kisspaus och på vägen tillbaka till min plats stöp jag i trappen och slog knät! Bra jobbat Johanna!! Med prisutdelningen avslutad bar det av mot salogen och middagen. Till förrätt fick vi någon form av paté som jag tyckte smakade helt okej, men resten av mina bordkamrater verkade avsky.. Som vanligt blev de fläskfilé med potatisgratäng till huvudrätt. Smakade väl inte allt för bra, men det är aldrig lätt med tillagning av 300 portioner.. Men någon form av sås och inte bara sky tycker jag hade kunnat varit schysst till en sån här gång. Efter maten spelade Co-Pilots.. Ett ganska rockigt och bra coverband i min mening. Vi blev inte kvar längre än till 23:30 eftersom Simon inte kände sig så pigg, Stackarn. Men för övrigt var den en trevlig kväll så tack för att jag fick följa med !

Kommentarer
Postat av: Natalie

Åh mumms va då länge sedan man åt hos er kanske man ska ta sig en sväng förbi hahaha :P

2009-10-22 @ 22:29:58
URL: http://masscara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0