Räkenskapsanalys och värdering

Idag har vi påbörjat moment två i FEK B.. Vi ska tydligen räkna på företags resultat, omsättning, tillgångarskulder och så vidare i fem veckor framöver och utifrån resultaten värdera dem, eller ja deras aktier. Läraren försökte övertyga oss omatt det skulle bli fem roliga, men jag tror inte någon av oss gick på den. Vi hade vår första föreläsning direkt efter introduktionen och den varnog till och med ännu tråkigare och tradigareän vadnågon av oss föreställt sig.. Jag smög i alla fall iväg med en halvtimma kvar av lektionen för då var jag vrålhungrig och nära att dö av uttråkning;) 
     Simon var i alla fall mitt upp i att laga/fixa kycklingsallad då jag klev innanför dörren! Ruccola, bladspenat, kyckling, bacon, paprika, gurka, rödlök, majs, tomat, avokado och fetaost.. Blev kanon gott med mangodressing från ica!!

Kommentarer
Postat av: Moa

Ja verkligen :) synd bara att det inte var Lilla huset på prärien, det var så fridfullt och stillsamt där. Sedan vill jag minnas att pappan i den serien var ganska snygg :)

2009-10-06 @ 19:22:32
URL: http://www.molia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0