Ugnsrostade grönsaker m. yoghurtsås

Idag bestämde vi oss för att prova på något nytt. Det är ju kanonbilligt att köpa rotfrukter såhär års och med inspirations från Linneas matlåda så ;)
     Det blev; Rödlök och rödbeta i klyftor, palsternacka och morot i stavar samt kålrot i bitar. Lite olja, honung, salt och peppar och så 25-30 min i ugnen.. 225 grader.. Efter ungefärhalva tiden slängde vi in en förpackning skivade chorizo, men jag kan tänka mig att en köttbit eller kyckling skulle ha passat bättre. Till detta åt vi en sås på matyoghurt, fetaost, vitlök, oregano, salt och peppar! Blev riktigt gott till!
     För tillfället håller Simon på att plocka upp RockBand ur kartongen.. De har äntligen lyckats höra avsig om att de låg och väntade på mig.. Jag var in på posten och kollade kolli-idet i fredags och då visade det sig att de misslyckats med sms-aviseringen..  Så egentligen hade vi kunna haft spelet redan då om de inte strulat.


Kommentarer
Postat av: Lina

Lät gott det där.=)

2009-09-22 @ 18:25:28
URL: http://zincriosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0