Bästpappa på snabbvisit

Idag har jag haft besök av pappa :) Han hämtade upp mig vid tvåtiden så åkte vi för att käka lunch tillsammans. Han hade efterfrågat en vägkrog elelr dylikt (antagligen för att han var arbetsklädd och itne ville gå någonsstans för fint..) så jag försökta hitta något här i närheten. Vo bestämde oss för at tta det närmaste, Alibaba på sofiehem.. Inte att rekommendera. 
     Jag beställde en kebabtallrik och mamma en grillbiff. Efter en kvart kommer en kille ut och säger att de har slut på grillbiff och frågar om itne pappa kan ta en grillbiff istället?.. Sen säger han att de har slut på lövbit ochf rågar om han itne kan ta en grillbiff.. Killen menade tydligen att biffen var slut och undrade om de gick bra med lövbit isätllet. Ja svarade pappa och efter ens tund kommer ytterligare en kille ut och säger att grillbiffen är slut. Pappa svarar att ja, han har ju sagt att han ska ha lövbit istället.. Jaha, svarar killen och typ 5-10 minuter senare får vi vår mat. Maten var inget vidare heller, väldigt fet och dåligt kryddad.. Stackars pappa :(
     Efter det blev det en snabbis på Maxi. Jag fick låna mammas Ica-kot så jag kunde handla tacokrydda för 1 kr och tre läsk för 20.  Ica håller ju koll på vad man handlar så står det max 2 per kund är det två per kund som gäller. På Konsum och Hemköp är det bara att återkomma för de registerar inte vad man handlar.  ..com jag ahr förstått det så är det förresten förbjudet att registrera vilka varor kunderna handlar.. så jag vet itne hur Ica kommer undan med sitt rabattsystem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0