Syster yster

Idag lyckades jag och Lina efter mycket om och men ta oss ned på stan för att uträtta en del ärenden samt ta en fika. Vi inledde med en tur till erikshjälpen där jag köpte en gammal soppslev i rostfritt stål för 7kr. Tänkte de var lika bra för de är ingen höjdare att sitta med skeden i kastrullen då det lagats soppa på Peddan. Sen blev det en tripp till Bakfickan där syster bjöd på sallad och läsk. Snällast hon!! :)
     Efter fikat blev det ett beök in på Intersport där Lina lite på impuls lyckades köpa ett par nya träningsskor. ritkigt snygga i svart och någon nyans av cerise-rosa! Tummen upp för dem! Sen blev de en sväng in på konsum för köttfärs till dagens middag, och så slutligen ett beök på DollarStore. Enligt rykten skall de bygga nytt framöver..  Kan bli nice! 
     Väl hemma satte jag och pappa igång med maten. det blev tacos och eftersom det är Linas favorit tvingade vi hit henne på mat fastän hon inte hade tid. Hon behöcde tydligen dammsuga.. Efter maten la vi oss framför tv:n och de gick inte många minuter innan en annan en slockande! vakande av en puss på pannan då Lina skulle dra hemöver.

Nu blev jag sugen på att se Min alla käraste syster.. Eller vad Astrid Lindgrens mysiga film och hålet bakom rosenbusken heter?! Det är säkert närmare 20 år sedan jag såg den sist. Så om någon lycklig råkar få chansen att se den så rekommenderar jag den varmt!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Söt du..=)

2010-02-05 @ 15:20:57
URL: http://zincriosa.blogg.se/
Postat av: Maria

Va fint du fått här inne:)

Den boken/filmen är ju helt underbar, men ack så sorglig...

2010-02-06 @ 23:30:07
URL: http://mizty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0