Trötter

Tiden går så otorligt fort nu för tiden! Så var den måndag och med det snart tisdag igen. Jag hinner inte med någonting. Morsan väckte mig imorse innan hon drog iväg på obbet/utbildning och meddelade att jag måste leta rätt på ett par täckbrallor nere för de var tydligen -30 grader ute idag. Jag somnade om ganska snart och väcktes en timma senare av alarmet. Jag var fortfarnade dödstrött så jag lyckandes nog snooza en fem-sex gånger innan jag äntligen lyckades ta mig ur sängen! Väl uppe var det bara att börja packa på sig med kläder för att ta sig ut i kylan. Smart som jag är tog jag inte med mig min riktiga vinterjacka hem, så jag fick leta reda på nån gammal sak nere i källarn. 
     Väl framme i stan och på väg till kostenheten blir jag lite förvirrad. tydligen hade tillväxtenheten flyttat in i de lokaler kosenheten höll till i senast jag var där. Jag fick börja messa mamma, som tipsade om att höra efter på kommunhuset, och de var ju inte helt fel eftersom de faktiskt hade flyttat in där så sent som i höstas. Planen var att kopiera upp enkäten men tydligen var Karin nere i Stockholm och Anita var lite upptagen. Hon tog sig ändå snäll som hon är några minuter och såg till så jag fick komma iväg på arkivet och göra 150st kopior av enkäten.
     På vägen hem handlade jag lite grejer till middagen. Bland annat linser och kikärter, men soppan som jag själv och Simon tycker är god gick inte alls hem på Solvägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0