En ensam Borgström i ett hav av Edströms!!

I helgen har det varit en hel del Eströms! Annica har precis flyttat upp till Umeå så Jens, Simpans storebror, var upp för att hälsa på henne. Så under fredagen var vi alla fyra ut och käkade mongolisk buffé på Great Eastern. Till  förrätt får man varmt bröd och pekingsoppa och efter de är de bara att hugga in på buffen. Man får själv plocka grönsaker och kött så steker de på maten åt en. Det finns en hel del att välja på i köttväg men de bästa är ändå räkorna som blir så grymt goda med alla oljor och kryddor!!
     Efter maten tog vi en taxi hem. Vi drog hem till oss och lirade Buzz och rockband så vi fick kramp i fingrarna. En anna en fick ställa upp och sjunga då de inte var ett vidare populärt uppdrag. Å andra sidan är jag rätt nöjd så länge jag slipper lira trummor :)
     I lördags var vi ner en sväng på stan. Jag hittade ett par stövlar, men inget mer. Sen var det dags för hockey och medan resterande såg ned fixade jag med maten. Det blev som vanligt pommes barbeque och fläskfilé med hot bearnaise. Till efterrätt hade Jens och annica köpt semlor så de avnöjts vid ett parti Geni.
     Ikväll har jag lämnat Simpan för Kramfors. Passade på att åka med Jens till Gallsäter så fick pappa hämta upp mig där. Han hade sjukt bra tajming vill jag lova. Jens hann inte mer än köra in i bussfickan så kom pappa :)På vägen hem stannade vi å sylos och köpte pizza! Så himla gott med RIKTIG pizza.. de är nämligen inte så gott om de i umeå!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej LillBorgström! Kul att hitta dig här på nätet. Går det bra att plugga i Umeå?..kanske jag ifs får veta om jag läser igenom hela din blogg..men jag frågar i stället! Jag ska ju (ev.) börja plugga i Umeå till hösten, så då kanske vi springer på varandra där. Ha de bra! Kram Mia

2010-02-01 @ 12:20:57
URL: http://palandetvidhavet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0