Nyårsafton 09/10

Jag fick erbjudande att börja jobba redan kl 8 på nyårsafton men tyckte det blev lite för länge. Dvs att arbeta till 18:15 och sedan börja 8:30 morgonen efter igen. Så jag tackade nej och började kl 15:00 som planerat. Mördarpasset ;)
     Jag hade planer rätt tidigt på att köra en lugn tre-rättermiddag med vännerna här hemma, men Zlatan skulle åt ett håll, Daniel och Emlan åt ett annat, Cecilia skulle inte vara hemma och så vidare.. så de blev som inget folk kvar. Så därför tog jag på mig att jobba. Hade tänkt dyka upp efter middagen borta på Tinas partaj, men då Nicke och gänget erbjöd sig att vänta någon timma med käket fick de bli nyårsfirande på Skarpåkern istället. Det skulle bli betydligt lättare att ta sig hem också i kylan senare på kvällen. De är nämligen itne de lättaste att få tag i någon som kör den här helgen..
     Hemma hos Niklas hade man helstekt oxfilé i ugnen och lagat potatisgratäng. Riktigt trevligt må jag säga. Sen splades det lite sällskapspel och snart var det dags att skåla. Vi blev inte kvar så jättelänge efter tolvslaget utan gick hem och sov för att klara morognendagen istället! Men tack för en trevlig kväll, och tack söt för att du följde mig hem fastän de andra festade vidare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0