Examensfirande

I lördags inleddes morgonen med tårtabak.. VI hade egentligen inte tänkt bjuda på någon tårta eftersom jag hade bakat rejäla morotskakor till efterrätt, men det kändes lite trist. Så det blev den klassiska marängtårtan som alla gillar. Medan botten gräddades i ugnen drog jag och simpan på systemet och hemköp.. dels för jordgubbar och grejer till tårtan och dels för att komplettera kylskåpet med lite öl..
     Väl hemma igen gjorde jag klart tårtan och sen var det bara att sätta igång med pajbak. morsan hade hittat två recept på nätet som skulle göras i långpanna så gästerna fick agera försökskaniner. den ena pajken innehöll broccoli, rökt skina och västerbottensost och äggstanning Den andra innehöll salami, lufttorkad skinka, ruccola, plommontomater oliver och creme fraich. Den sista var faktiskt riktigt riktigt god! 
     Kvällens gäster var morfar, mormor och sven, Natalie och  Simpan som fått med sig mor och far, Morbror + två ungar och så Syster yster och Johan..  Ja och sen bästaste mamma och pappa förstås.
Lite kul var det tt jag fick en tuggummi automat av Lina och Johan, men älsk var ändå värst som kom med ett hjärta fyllt av tuggummin han själv rullat fram ur tuggummiautomaterna på Konsum :)

Tack :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0