Bowling och årets första grillning

I lördags kom Ludde och Nicke upp en sväng till Umeå så vi drog på Ersboda för att bowla. 90 kr/ person  var enligt mig rena rånet men vi hade kul så det var de väl värt! Det var i för sig ett studentpris och jag vt inte vad det hade kostat annars så de är nog ganska dyrt att bowla. Hur som helst var Daniel överlägset bäst men jag var nöjd med att slå både Simon och Niklas i den första omgången och ramförallt Emelie som hade som mål att slå mig.
     Efter bowlingen åkte vi hem och bytte om och hämtade köttet för sen var det god tid för grillning hemma hos Daniel och Emelie. Det var sjukt gott, som alltid vid årets första grill.  Fläskfilé, svamp, sallad, pommes, bearnaise och en gräslökssås Nicke fixat. Very nice! Efter maten smög jag mig till tv:n för att se Melodifestivalen. resten av gängt kom sakta men säkert efter. Väl ute på krogen möttes jag av två grabbar som frågade.. "var det du som vann melodifestivalen?".. och jag svarade nåt i stil med att "jo jag har hört den förut.." jag vet inte om jag tycker att jag och Anna är så särskilt lika..  Men lite kanske..?!

Tack för en trevlig helg gänget!!



Daniel och Emelie i väntan på att få börja spela..



Simpan på väg mot en strike?



Han som stod för flest strikes/strikar? den dagen



Jag, Simon och Nicke i hatten han fick av oss i en något föresenad födelsedagspresent





Daniel och Emelie hugger in på kotletten



..och lika så Niklas och Ludde..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0