Lagomt less

Vilket jävla liv de blev för att man var in och kommenterade inläggen om smör/maragrin på nåt forum.. Jag tyckte de var lite pinsamt att man använde ett argument som.. "smör är billigare än margarin eftersom de ger mer energi per krona och barn behöver energi".. våra barn som lider av energibrist?  Jag är med kostenheten att följa SLV.. på deras hemsida står det också att barn ofta har en birst av de essentiella fetter, fetter som de lättast får i sig via margarin/olja.. men de är ju tydligen helt fel?!  Sen var det någon som drog in LCHF-dieten.. att den bevisar att smör är bättre än maragrin.. Ja OM, man följer dieten helt och hållet.. Dvs om barnen inte får äta sin potatis, pasta, pannaka sitt bröd osv..  Sen tycker jag de känns lite märkligt att vi ena gången skall gå tillbaka i tiden och se vad vi åt då, smör då.. men samtidigt inte bry oss om att plocka bort livsmedel som socker.. för så vitt jag vet är det något vi importerar.. ? men de hör kanske inte till saken att de inte är en del av den föda vi åt för en himla massa år sedan..
     Jag skulle förresten tycka de var kul att se vad de här människorna har i sina kylskåp och/eller skafferier.. Jag tvivlar ganska starkt på att deras ungar inte får äta godis på lördagarna.. där kan vi snacka tillsatser.. och att de inte käkar korv och grejer med diverse tillsatser..  Har man som föräldrar problem med att ens kommun/skola följer SLV.. kan man tll att börja med leva som man lär där hemma.. och de tvivlar jag starkt på att de här personerna gör..  men jag kan mycket väl ha fel.. men ja..  jag vet inte!

Kommentarer
Postat av: Mikael Jansson

Kom tillbaka till Kostdoktorn och sidan om smöruppror! Du har obesvarade frågor från mig och Nicklas där...

2010-03-10 @ 13:52:52
URL: http://mikael.jansson.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0