Stockholm

Efter jobbet i fredags skyndade jag mig ned till järnvägsstationen för att ta tåget till Stockholm och Simpan :) Älsklingen mötte mig på tågstationen och sen gjorde vi sällskap till Kista Galleria där vi stannade till och käkade på Food Court.. Simpan valde en maxiakansk burgare som visserligen hade sjukt god drassing som tillbehör men själva biffen var en riktig gammal skosula.. själv valde jag en kycklingsallad för 89:- som bestod av ett halvt isbergshuvud och kanske 80 gram kycklingfilé.. Inte prisvärt direkt. Tror vi valde lite fel rätter/restauranger den här gången för tidigare har jag bara hört gott om restaurangerna i gallerian.. Om en nästa gång ska jag käka på thai/chinese, för det såg sjukt gott ut och det var rejält med mat. Morsan ahr tydligt ätit där och tyckte det var riktigt bra!
     Efter maten drog simpan hem till husby och jag stannade kvar för att spana i affärer. Jag köpte bland annat  handdukar på Hemtex eftersom jag bara fått med mig TVÅ stycken ned till Köping.. Det inhandlades även ett par mjukisbyxor och en tröja på BikBok.
 

Fredagens shopping.. Fast jag köpte den i grönt!!


När jag väl kom hem till Simon var vi båda så trötta att vi somnade under tiden vi försökte se film.. Jag var så trött så jag vet inte ens vad det var för en film vi försökte se..
     På lördagen hade vi bokat med Miriam att komma förbi på fika.. Vi tog buss/roslagsbanan till Täby, där jag stannade till och köpte ett par kängor. Simon inhandlade också två fina och mysiga tröjor innan vi blev hämtade av Miriam. Det var första gången jag var till henne så det var intressant att få se hur hon hade det.  En stor lägenhet, en med fem ungar var den kanske rätt liten ändå.. Tur ungarna går med på att samsas om rummen :) Vi hann inte vara kvar allt för länge eftersom vi bokat middag och förfest med "Nordlanders" , så Miriam var snäll nog att skjutsa oss tillbaka hem till husby igen.

 Nya skorna från Din Sko.

På kvällen tog vi oss ut till Hammarby för Käk och trevligt sdällskap hos Hanna och Emil. Grabbarna jobbade på duktig och visade upp fina "cooking skills".. det var för övrigt ganska spä'nnande att se dem försöka "spritsa" mos på plankan med hjälp av en tratt och plastpåse ;) Efter maten dök även Christian upp och sen drog vi ned på stan en sväng. Väl hemma igen somnade både jag och Simon på direkten och sov som stockar.
     Idag  körde vi en avslutade middag med Emil och Hanna på Pong på drottninggatan.. de har en trevlig buffé, med lite allt möjligt. exemeplvis vårrullar, räkchips oliak typer av nudlar, grillad kycklingfile, kyckling i jorndötssås,  skalddjur, kött och  en massa rolig frukt.. bland annat har de en jordnötssås som Simon tycker om så han äter tråkigt nog bara av filén och den såsen..
      Efter maten sa vi hejdå och simon hängde på mig ned till tåget.. ca 1,5 timma senare var man tillbaka i Köping!

Jag har haft en jättetrevlig helg med mycket fint sällskap, men jag saknar redan pojkvännen :(


Kommentarer
Postat av: Maria

Trevligt att du är tillbaks här igen så ja får se vad du har för dig där nere i södern:)

2010-09-14 @ 20:12:40
URL: http://mizty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0