På "hembesök"



Så var påsken då över men jag måste säga att den tillförde en hel del trevligheter denna gång.
     I onsdags eftermiddag tog jag tåget till Simon som tyvärr hade andra planer än att umgås med mig. Karln var nämligen bjuden på middag med jobbet vilket kändes lite trist men då fick jag i alla fall tid att trosa i gallerian.. Eller det var väl mer en hetsjakt på något att ha på sig under påskhelgen som pågick.. ( Jag köpte en klänning och ett linne som jag lämnade tillbaka dan där på ) Jag var hemma rätt sent så det dröjde inte länge innan Simon också kom hem..
     Dagen därpå drog Simpan iväg tidigt på jobbet och jag tog en sväng till gallerian igen innan drt var dags för oss båda att ge oss av till Bromma flygplats för hemfärd. Flyget tog oss raka vägen till Sundsvalls flygplats där Svåger snällt stod och väntade med bilen. Det var några grader kallare och betyligt mindre grönt där hemma men ändå helt underbart att komma hem! Den kvällen bjöd mamma och pappa mig och Simpan på käk innan vi drog vidare mot träffen och sedan hem till Jens och Annica för att se hur det fått det i nya lägenheten. (Jättefint var det)
     På fredagen hade syrran bokat bowling men innan vi gav oss av mot Strike förberedde jag och morsan lite inför kvällens grillning. Pappa, Johan och Simon bowlade på en bana och jag syrran och mamsen på en annan.. Det gick lite trögt i början men det tog sig en ananing mot slutet. Simon vann ganska överlägset och själv slutade jag på en andra plats. 
     Hemma på solvägen bjöds det på grillad entrecote med djävulsås, "medelshavssmör" och potatisgratäng. Yummie, som vanligt då det bjuds på käk och päronen!! Efter att vi käkat  kom grannen förbi och utmanade oss på kubb. det han bli några omgångar innan det till slut blev för mörkt för att spela mer. Väl hemma igen bjöd syrran och johan på en jättefin Cheesecake med passionsfrukt! 
     Lördagen bjöds för min och mamas del på en tripp till sollefteå på jakt efter nåt fint att ha på sig..jag hittade dock bara en stickad tröja och lite smink.. och en påskkyckling till mamma :) Väl hemma igen kom Simon förbi med kött och grejer så vi passade på att grilla innan det var dags för förfest inne på stan hos Malin & Henke / Sanna & Joel.  Kvällen slutade på ett dötrist Gladan.  De spelar så sjukt hög musik som dessutom är ritkigt jävla dålig!!!! Det går ju inte ens att prata med sin bordgranne där inne..
     Söndagen bjöd fika med mormor, Sven och morfar innan det var dgs för middag i Frånö. (Där fick man minsann påskens första och enda ägg.. Inte en sillbit har jag ätit heller) Jag hade planer på att gå ut med brudarna på kvällen men i och med att det var så jäkla trist ute på lördagen och att jag ahde en massa jobb att göra slutade det med en hemmakväll. 
     Så var den måndag och annandag påsk och dags att flyga hem igen.. Pappa var snäll nog att skjutsa oss till flyget och efter att ha åkt taxi och käkat i Sumpan vars det god tid att ta tåget hem. 

Jag hade en jättemysig helg där hemma med fint väder, roliga aktiviteter och underbart sällskap.
 Det var dessutom skönt att få umgås med Simon lite mer än vanligt. Men nu sakanr man familjen ingen.. Som tur är aåker vi utomlands tillsammans om ganska exakt tre veckor! längtas!!
    

Kommentarer
Postat av: Qlump!

Fin blogg! :3 <3

2012-02-05 @ 20:07:53
URL: http://qlump.blogg.se/
Postat av: Mikael

Hej, skulle verkligen behöva lite hjälp från dig. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / Kram

2012-05-25 @ 18:53:33
URL: http://forum.modekampanj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0