Nu får de f-n i mej vara nog!!

Ja med snö alltså!!

I början av förra veckan hade vi rätt hyfsat väder.. Sol lite till och från och temeraturen höll sig dagtid strax ovanför "strecket"..  Torsdagen var kanonfin och en annan en mådde kalas i och med att det började närma sig helg och allt. Vi hade torra och framför allt bara vägar och lite här och var tittade gräset fram. Men så blir det då fredag och en annan en vaknar upp till ett ritkigt snöoväder.. drygt en decimeter hann det falla innan det var över. Snökaos orskakade dåligt väglag som i sin tur orsakade bilolycker vilket resulterade i att hela Ringvägen som går runt stans baksida bestod av en enda lång kö hela eftermiddagen. Som tur var plogbilen flititg så en annan en slapp plumsa på vägen hem från jobbet, men jag var fortfarade väldigt less på all denna jäkla snö..

Det är andra gånger denna "vår" nu som en mycket stor del av snön tinat bort.. bara för att det ska komma världens storm strax därefter.. Nu har det i alla fall börjat likna vår här igen så nu hoppas jag att jag slipper vakna upp till några fler otrevliga överaskningar..

Japp.. Snacka om I-landsproblem.. Men jag fokuserar lite på dessa struntsaker för att slippa tänka så mycket på allt annat hemskt som pågår just nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0